10 augusti 2012

Inredningsfotografering

Igår var Karin här och fotograferade vårt kära hem för en av landets inredningstidningar. Det var roligt och jag är mycket ivrig inför att få se bilderna, inredningstidningar jobbar med sådan extrem framförhållning att det publiceras först om ett år, cirka. Tur att åren går så fort nuförtiden.

(Om du avskyr när folk rabblar upp allt de har gjort skall du sluta läsa nu.)

När Karin frågade om hon fick komma hit och göra ett inredningsreportage tänkte jag först wow, vilket ypperligt tillfälle att fixa sådant som annars inte blir fixat. Planerna var stora, listorna var långa. Men sen kom juli. Den lugna och inspirerade känslan jag målat upp framför mig muterade eftersom jag hade tusen andra projekt på gång, och sista veckan innan fotograferingen blev alldeles galen eftersom vi som jag nämnt tidigare inte bara hade det vanliga plockandet att hantera, nej, vi hade tömt vinden på alla våra grejer för att isolera den.

Kvällen före målade vi hastigt pallarna i barnens rum, med häftpistolen i högsta hugg klädde jag om två av köksstolarna (stoppningen har tittat fram i flera år redan)  jag tryckte uggletyg i racerfart för att ha något att sy två prydnadskuddar till sängen av. Och så försökte vi städa. Vi hann nästan bli klara. Resten räknar jag med att ett proffs som Karin kan photoshoppa bort (otvättade fönster, till exempel. De är så EXTREMT otvättade, de här våra. Knappt så man ser ut.)
Karin fotar ägg

Ännu en äggbild. Hos oss kretsar allt kring ägg.

Medan Karin fotade klippte jag mössor så det rykte om det, och klockan elva på kvällen gasade jag genom trakten för att leverera dem till min sömmerska. För på söndag skall jag sälja barnmössor här. Kom och köp om du har vägarna förbi!

Förr gillade jag fart och fläkt. Men med åren har jag börjat föredra lugn och ro. Allt sitter i ett tills barnen börjar förskola och dagis på tisdag. Det är inredningsreportage (som jag skall göra imorgon i Nykarleby), det är kusinträff, det är loppis och det är artikelskrivande och annonsförsäljning så det står härliga till. Sedan skickar vi tidningen till tryck och efter det skall jag ta ledigt några dagar och bara vara. I can't wait.

3 kommentarer:

  1. Herrrrigud.., som man säger i H:Fors :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blir man inte matt, så säg! Jag skall vara så EVIGT ledig på onsdag. Jag säger bara det.

      Radera
  2. Oj oj, tur du har nån ledig dag på kommande snart.

    SvaraRadera